טיפים לשיפוץ נכון לבית

שיפוץ הבית מאפשר לשדרג את הנכס הקיים ולהתאימו לצרכי העיצוב, אורח החיים והנוחות של בני המשפחה. מדובר באתגר לא פשוט הדורש פשרות עם בן או בת הזוג, מעבר למגורים זמניים במידת הצורך, ניהול מו"מ, הגדרת תקציב, פתרונות מימון ותכנון מיטבי וקפדני של השיפוץ לבד או בעזרת אנשי מקצוע. לפניכם 10 טיפים שיעזרו לכם לתכנן שיפוץ נכון לבית.

1. הגדרת צרכים

חשוב לבחון לעומק את הצרכים החדשים, במיוחד כשהילדים גדלים או פורחים מהקן. יש להתאים את השיפוץ תוך תכנון ומחשבה קדימה, לדוגמה אם הילד עומד לעלות לכיתה א', הרחבת המשפחה או עזיבת הבכור והפיכת חדרו לחדר עבודה או לחדר אירוח.
2. קביעת מסגרת תקציב

יש לקבוע מסגרת תקציבית לשיפוץ הכוללת עלויות אנשי המקצוע, רהיטים, תאורה, אביזרים משלימים ועלויות נלוות. חשוב לקחת בחשבון סטייה אפשרית של 10%.
3. תכנון מקצועי

מומלץ להיוועץ עם מעצב פנים, אדריכל או קבלן שיפוץ מנוסה כדי לייעל את התכנון ולקבל פתרונות מתקדמים, נכונים וזולים יותר, בהתאמה אישית לצרכי הלקוח ולמאפייני הבית. חשוב לבחור פתרונות מתקדמים לחיסכון במקום על מנת ליצור מרחב מחייה גדול ונעים יותר.
4. הצעות מחיר מפורטות

חשוב לפנות למספר קבלני שיפוץ על מנת לערוך מעין מכרז ביניהם ולאסוף הצעות מחיר מפורטות כך שניתן לקבל החלטה נכונה ואחראית.
5. חוזה עבודה

יש לחתום על חוזה עבודה מפורט הכולל סעיפי ביטוח, פירוט העבודה וחומרי הגלם, התחייבות ללוח זמנים, אחריות ומחיר מפורט.
6. לוח זמנים

יש לזכור כי שיפוץ מקיף פוגע זמנית באיכות החיים ובמקרים מסוימים יש למצוא פתרון מגורים זמני. הגדרת לוח זמנים מאפשרת לעקוב אחרי התנהלות השיפוץ ולקחת בחשבון עלויות נלוות כמו שכ"ד זמני, מלון, פינוי ואחסון התכולה וכדומה.
7. פתרונות אחסון

חשוב לבחור בקפידה ארונות חדשים למטבח ולחדרי השינה בהתאמה לצרכים המשתנים. ארונות הזזה נחשבים לפתרון המושלם לחדר השינה וניתן לבחור מתוך מגוון גדלים, עיצובים, גוונים וחלוקה פנימית בהתאמה אישית. ארונות ההזזה מתאימים גם לחדרים קטנים וחוסכים מקום.
8. עיצוב פנים

מטרת השיפוץ בבית היא לשדרג את איכות החיים וליהנות מאווירה נעימה ומזמינה יותר. לכן, מומלץ לפנות למעצב פנים מומלץ וחשוב להתרשם מעבודות קודמות שלו על מנת לשאוב רעיונות. יש לציין כי העיצוב נועד לספק אווירה הרמונית בבית ויש מגוון פתרונות וטרנדים בתחום.
9. פיקוח בנייה

חשוב לפקח על קבלני העבודה לאורך כל שלבי השיפוץ על מנת לאתר בעיות וטעויות בזמן אמת, כמו סטיות מתוכנית השיפוץ. פיקוח מתמיד יוודא כי עובדי הקבלן נמצאים בביתכם ומבצעים את עבודתם במיומנות תחת עיניכם הפוקחת.
10. רהיטים חדשים

בעת התכנון עם מעצב הפנים כדאי לקבל המלצות על רהיטים המשתלבים בקו העיצובי החדש ויש להתרשם באולמות התצוגה משלל הרהיטים והטרנדים העכשוויים. יש לקחת מידות מדויקות ולהתאים את הרהיטים בהתאם על מנת לשמור על מרחב מחייה, עיצוב אלגנטי והתאמה לאורח החיים ולצרכים הייחודים של בני המשפחה.